Een compliment maakt blij, kritiek houdt ons scherp!
Wilt u een verzorgende, verpleegkundige, kok of andere medewerker laten weten dat u tevreden bent? Wij waarderen uw tip of compliment! Dat kan natuurlijk rechtstreeks of door uw waardering kenbaar te maken op www.zorgkaartnederland.nl.
Soms gaan dingen anders dan u verwacht of dan met u is afgesproken. Wij doen ons uiterste best om ons werk goed te doen. Toch kan het gebeuren dat u niet tevreden bent over onze zorg of ondersteuning. Als dat zo is, dan willen we dat graag weten. Want alleen dan kunnen we onze zorg verder verbeteren!
Wat kunt u doen als u niet tevreden bent? We hebben de mogelijkheden voor u op een rij gezet:
Stap 1: Bij de betrokken medewerker of zijn/haar leidinggevende
Als u een klacht heeft over de dagelijkse gang van zaken kunt u dit bespreken met de betrokken begeleider, persoonlijk begeleider of de clustermanager. Vaak is hier al een oplossing te vinden.
Stap 2: Klachtenfunctionaris WLG of Onafhankelijke vertrouwenspersoon cliënten Wet Zorg en Dwang
Stap 3: Klaagbus
Maak gebruik van onderstaand klachtenformulier om uw klacht kenbaar te maken.
Stap 4: Klachtencommissie
Stap 5: Geschillencommissie
Klachtenregeling
Hier vindt u de volledige klachtenregeling van Wilgaerden. De klachtenregeling van Leekerweide volgt.
Als cliënt moet u kunnen rekenen op goede zorg, in een veilige omgeving waarin u zich welkom voelt. Omdat wij dit belangrijk vinden, toetsen en meten wij de kwaliteit en veiligheid van onze zorg- en dienstverlening. Zo werken wij continu aan de verbetering van onze zorg.
Ook bewaken wij of voldaan wordt aan eisen die vanuit de zorgverzekeraars, wet- en regelgeving en branchevereniging gesteld worden. Zo ontvangt u niet alleen kwalitatief goede zorg en behandeling, maar ontvangt u ook de zorg en behandeling waar u recht op heeft. Dit blijkt onder andere uit onze kwaliteitscertificaten ISO 9001.
Wil je meer weten of heb je een vraag? Neem dan contact met ons op.