In contact blijven: Familienet of beeldzorg

Nu de mogelijkheid om uw naaste te bezoeken er niet is, zoeken we met u en de cliënten naar mogelijkheden om toch zo dicht mogelijk bij uw naaste te blijven. Bellen en WhatsAppen is daarvoor mogelijk. Maar er zijn ook andere mogelijkheden, zoals Familienet en beeldzorg. Groot voordeel van de Familienet en beeldzorg is dat dit veilige verbindingen zijn. Informatie die uitgewisseld wordt, wordt goed beschermd en is niet inzichtelijk voor of deelbaar met anderen.

 

 

Familienet
Binnen Wilgaerden wordt Familienet gebruikt. Medewerkers kunnen via een veilige en persoonlijke pagina berichten, foto’s en video’s delen met de naasten van de bewoners. Dit kan 1 op 1, of via groepsberichten. Zeker in deze onzekere tijden van het Coronavirus en de sluiting van locaties voor bezoek, kan het een beetje helpen om de binnen- en buitenwereld van bewoners en familie met elkaar te verbinden.

Meer weten? Mail naar communicatie@wilgaerden.nl.

Beeldzorg
Beeldzorg kan gebruik worden om contact te houden met familie, naasten en met de zorg en begeleiders. Het is een heel gemakkelijk systeem, speciaal gemaakt voor mensen die niet of minder bekend zijn met digitale hulpmiddelen. Met één druk op de knop wordt er een veilige beeld- en geluidsverbinding gemaakt.

De app is gemakkelijk te installeren op tablet, telefoon of laptop. Een groot aantal cliënten en collega’s van onze organisatie maken al met veel plezier gebruik van beeldzorg en ook in de regio wordt beeldzorg gebruikt.

Wilt u hier meer over weten? Informatie aanvragen of opgeven kan via: info@buroflo.nl.

Nu en straks
In eerste instantie kunt u beeldzorg gebruiken om contact te houden met familie, naasten en met de zorg en begeleiders. Waar nodig, en dat is in deze situatie van Coronacrisis interessant, kan beeldzorg helpen de druk op de zorg te verminderen door begeleiding en zorg op afstand te leveren. Daarvoor is dan een upgrade nodig naar 24/7-begeleiding en zorg op afstand. Cliënten kunnen dan contact zoeken met een zorgverlener en daar vragen stellen en antwoord krijgen. Stel dat de druk door meer zieke cliënten op de medewerkers oploopt, of wanneer er minder medewerkers beschikbaar zijn, kan beeldzorg veel vragen afvangen dan wel tenminste helpend hierin zijn.

Toevoeging aan zorg
Ook wanneer straks de situatie normaliseert, is beeldzorg een extra vorm van ondersteuning en daarmee een toevoeging aan de bestaande zorg. Daarmee is het een duurzame oplossing en maakt het ons mogelijk nog meer en beter zorg op maat te bieden. Beeldzorg is te gebruiken door cliënten die zelfstandig wonen, maar ook door cliënten die bij ons wonen.

Samengevat

  • Beeldzorg is eenvoudig te installeren via een app;
  • Het kan op iedere tablet, telefoon of computer geplaatst worden;
  • Beeldzorg is speciaal gemaakt voor mensen die minder digivaardig zijn: ouderen en mensen met een beperking.

Wat heeft u nodig?

  • 4G-internet of eigen Wi-Fi (vaak aanwezig bij tv-abonnement met opname/ pauzefunctie)
  • een e-mailadres
  • een eigen of geleend apparaat, zoals een smartphone, tablet en/of computer/laptop met Windows 10

Mocht een eigen of geleende smartphone of tablet een probleem zijn, laat dit dan weten. Dan wordt hiervoor een oplossing gezocht.

Meer weten?
Extra informatie aanvragen of opgeven kan via: info@buroflo.nl.

Vermeld hierbij:

  • uw voornaam
  • uw achternaam
  • uw e-mailadres
  • het e-mailadres van uw naaste

Uw account wordt aangemaakt en u ontvangt verdere instructies via het opgegeven e-mailadres.